Yaşar Üniversitesi
  • English
  • Yaşar Üniversitesi
Arama
 
  • Hakkımızda
    • Tarihçe
    • Vizyon ve Misyon
    • Değerlerimiz
    • Kalite El Kitabı
    • 2020-2025 Bir Bakışta Stratejik Plan
    • Bir Bakışta KİDR 3.1
  • Kalite Yönetimi
    • Kalite Komisyonu
    • Kalite Komisyonu Tutanakları
    • Kalite Komisyonu Tarafından Oluşturulan Alt Çalışma Grupları
    • Kalite Koordinatörlüğü
    • Akademik Kalite Temsilcileri
    • İdari Kalite Temsilcileri
    • Eğitim ve Öğretim Kalite Güvencesi
      • Eğitim ve Öğretim Kalite Güvencesi Belgeleri
      • PUKÖ Çevrimleri
    • Komisyonlar
    • Kurullar
    • YÖKAK- Kurumsal Akreditasyon Programı Danışma Kurulu
    • Dış Danışma Kurulları
    • Kalite Topluluğu
    • Prosedürler ve İş Akışları – İdari Birimler
    • PUKÖ Çevrimleri – İdari Birimler
    • Organizasyon Şeması
    • Paydaş Modeli
    • Ölçme ve Değerlendirme
      • Öğrenci Memnuniyet Anketi
      • Çalışan Memnuniyet Anketi
      • Akademik Yöneticileri Değerlendirme Anketi
      • Mezun Memnuniyet Anketi
  • Politikalar
    • Kalite Politikası
    • Ar-Ge, Girişimcilik ve İnovasyon Politikası
    • Ayrımcılık, Toplumsal Cinsiyet Eşitliği ve Kapsayıcılık Politikası
    • Eğitim ve Öğretim Politikası
    • Enerji Politikası
    • İnsan Kaynakları Politikası
    • Sürdürülebilirlik Politikası
    • Toplumsal Katkı Politikası
    • Uluslararasılaşma Politikası
  • Mevzuat
    • Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
    • Yaşar Üniversitesi Kalite Güvencesi Yönergesi
  • Akreditasyonlar ve Sıralamalar
    • İngilizce Dil Eğitimi Akreditasyonu-CEA
    • Avrupa Komisyonu Tarafından Verilen Ödüller
      • Jean Monnet Programı – Mükemmeliyet Merkezi (İngilizce) – 2022
      • Erasmus Kalite Belgesi – 2014
      • Avrupa Dil Ödülü – 2012
      • Avrupa Kredi Transfer Sistemi Etiketi-AKTS (İngilizce) – 2012
    • Mühendislik Eğitimi Akreditasyonu-MÜDEK
      • Elektrik Elektronik Mühendisliği Bölümü
        • 2022-2027
        • 2019-2022
        • 2017-2019
      • Endüstri Mühendisliği Bölümü
        • 2022-2027
        • 2019-2022
        • 2017-2019
      • Yazılım Mühendisliği Bölümü
    • İletişim Eğitimi Değerlendirme Akreditasyonu-İLEDAK
      • Görsel İletişim Tasarımı Bölümü (2018-2022)
      • Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü
      • Radyo Televizyon Sinema Bölümü
    • Mimarlık Eğitimi Akreditasyonu-MİAK
    • 2022-2023 Akademik Yılı Akreditasyon Başvurusu Hazırlığındaki Programlar
    • TÜBİTAK-Girişimci ve Yenilikçi Üniversite Endeksi (GYÜE)
    • URAP
    • THE- Impact Ranking
  • Kalite Yönetim Sistemleri
    • Elektronik Belge Yönetim Sistemi
    • Sıfır Atık Yönetim Sistemi Belgesi
    • Beslenme Dostu ve Fiziksel Aktiviteyi Destekleyen İş Yeri Belgesi
    • TS EN ISO 9001:2015 Kalite Yönetim Sistemi
    • TS EN ISO 9001:2015 Belgesi
      • Genel Sekreterlik (2022-2025)
      • Yazı İşleri Müdürlüğü (2016-2021)
    • ISO/IEC 27001:2013 Bilgi Güvenliği Yönetim Sistemi
    • ISO/IEC 27001:2013 Bilgi Güvenliği Yönetim Sistemi Belgeleri
      • ISO 27001-2023-2025
      • ISO 27001_2022-2025
      • ISO 27001_2019-2022
    • TS EN ISO 50001 Enerji Yönetim Sistemi
    • TS EN ISO 50001 Belgeleri
      • ISO 50001_2022-2025
      • ISO 50001_2018-2022
  • Raporlar
    • Kurum İç Değerlendirme
      • KİDR-2022
      • KİDR-2021
      • KİDR-2020
      • KİDR-2019
      • KİDR-2018
      • KİDR-2017
      • KİDR-2016
      • KİDR-2015
    • Dış Değerlendirme
      • 2017 Kurumsal Geri Bildirim Raporu
    • Kurumsal İzleme Raporu
    • Stratejik Plan
      • 2020-2025 Stratejik Planı
        • 2022 Yılı Stratejik Amaçlara Ulaşma Düzeyi
        • 2021 Yılı Stratejik Amaçlara Ulaşma Düzeyi
      • 2020-2025 Bir Bakışta Stratejik Plan
      • 2015-2020 Stratejik Plan Özeti
    • Uzaktan Eğitimde Kalite Güvencesi Ek Raporu
  • İletişim
image_pdfimage_print
 

Sürdürülebilirlik Politikası

 

İlk Yayın Tarihi: 28.07.2022
Revizyon Tarihi: –
Revizyon No : –

SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK POLİTİKASI

Yaşar Üniversitesi, “Geleceği Tasarlayan ve Dönüştüren bir Dünya Üniversitesi” vizyonuna ulaşma yolundaki stratejilerini tasarlarken sürdürülebilirliği amaç edinmiştir. Ekonomik, sosyal ve çevresel sürdürülebilirlik ile ilgili strateji formülasyonlarının yanı sıra Birleşmiş Milletler’in Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları’na katkı sağlamayı da amaç edinmiştir.

Yaşar Üniversitesi sürdürülebilir değer yaratmayı misyonunda vurgulamaktadır. Yaşar Üniversitesi’nin misyonu “Nitelikli eğitim ve araştırma ile sürdürülebilir değer yaratmak ve geleceğe yön veren yenilikçi bireyler yetiştirerek topluma katkıda bulunmaktır”.

Yaşar Üniversitesi stratejik hedeflerini, vizyonu ve misyonu ile uyumlu aşağıdaki beş stratejik amaç alanında konsolide etmiştir:

  • Araştırma ve yenilikçilik
  • Eğitim
  • Toplumsal katkı
  • Uluslararasılaşma
  • Sürdürülebilirlik
    • Ekonomik
    • Sosyal
    • Çevresel

Yaşar Üniversitesi’nin strateji tasarımını farklı kılan temel unsurlardan birisi ise sürdürülebilirlik alanında tayin edilen stratejilerdir. Beş yılda bir planlı sürdürülebilirlik stratejileri geniş katılımlı Arama toplantılarıyla gözden geçirilir. Her bir stratejik hedef için somut ve ölçülebilir çoklu performans kriterleri belirlenir. Performans izleme metrikleri beş yıllık dönemler için her yıla özel ayrı ayrı tayin edilir, gerektiğinde metriklere ilişkin hedef değerler güncellenir. Sürdürülebilirlik stratejik hedeflerine ulaşmak üzere ayrıca stratejik eylem planlaması yapılır. Stratejiler ile uyumlu tasarlanan faaliyet planları tüm birimlere stratejik plan dahilinde iletilir ayrıca internet erişim sayfasından kamuya açık yayımlanır. Birimler, yıllık eylem planlarındaki her bir eylemini, stratejik hedefler, aşağıdaki tanımlı faaliyetler ve hizmet edeceği performans kriterleriyle ilişkilendirir ve eşleştirir.

Ekonomik sürdürülebilirlik ile ilgili ana faaliyetler:

F1. Tüm gelirler içindeki öğrenci gelirleri oranının azaltılmasına yönelik yürütülen faaliyetler.

F2. Mevcut gelir kaynaklarının çeşitlendirilmesi ve risk yönetimine ilişkin yürütülen faaliyetler.

F3. Öğrenci gelirleri dışında kalan gelir alanlarının çeşitlendirilmesi ve bu gelirlerin artırılmasına yönelik faaliyetler.

F4. Ar-ge, inovasyon ve girişimcilik ile ilgili faaliyet gelirlerinin çeşitliliğini ve toplam gelirler içindeki oranının artırılmasına yönelik düzenlemeler ve faaliyetler.

Sosyal sürdürülebilirlik ile ilgili ana faaliyetler:

F1. Kurum içi kişisel ve mesleki gelişim eğitimlerinin çeşitliliğinin ve sayısının artırılmasına yönelik çalışmaların yürütülmesi.

F2. Engelsiz kampüs ve erişilebilir kampüs ile ilgili faaliyetlerin yürütülmesi.

F3. Toplumsal cinsiyet eşitliğine ilişkin yürütülen çalışmalar, kamu kurumları ve dış paydaşlarla birlikte yapılan etkinlikler ve ilgili raporların hazırlanması.

F4. Fırsat eşitliğine ve dezavantajlı kesimlere yönelik yürütülen etkinlik ve projelerin çeşitlendirilmesi ve artırılması.

F5. Birleşmiş Milletlerin Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleriyle ilgili yürütülen faaliyetler ve etkinlikler.

F6. THE-IF süreçleri ile ilgili yürütülen faaliyetler

Çevresel sürdürülebilirlik ile ilgili ana faaliyetler:

F1. “Yeşil Üniversite” kavramı ile örtüşen uygulama sayısının artırılmasına yönelik çalışmalar.

F2. TS EN ISO 50001 Enerji Yönetimi Kalite Güvencesi Sistemi yürütülmesi faaliyetleri ile enerji tüketimi ve yönetimi ile ilgili gerçekleştirilen düzenleyici ve sürekli iyileştirme çalışmaları.

F3. Kâğıt tüketiminin azaltılması, geri dönüşüm ve atık yönetiminin etkinliği üzerine yürütülen çalışmalar.

F4. Covid-19 tedbirlerinin yönetilmesi ve iyileştirilmesine yönelik yürütülen faaliyetler.

F5. İş akışlarını tehdit eden durumlara karşı yapılan risk senaryosu çalışmaları ve ilgili düzeltici, önleyici ve iyileştirici faaliyetler.

Üniversitenin tüm birimleri yıllık eylem planlamalarında, her bir planlı faaliyet ve eylem için kurum içi ve kurum dışı paydaşlarını da tanımlar. Birimlerin eylem planlaması yıllar temelinde “Kurumsal İletişim ve Eylem Planı” dokümanını oluşturur. Kurumsal İletişim ve Eylem Planı içinde birimler tarafından planlanan eylemler gerçekleşme ve başarı durumu, yine birimler tarafından dönem sonunda kalite koordinatörlüğüne raporlanır. Bu faaliyetler ve eylemler ayrıca Kurum İçi Değerlendirme Raporu’na girdi teşkil eder. Dönem sonunda tüm eylemler ve faaliyetler, stratejik hedefler doğrultusunda gözden geçirilir, iyileştirme planları yapılır, gerekirse hedef güncellemeleri yapılır. Yaşar Üniversitesi, böylece hem takip eden yıl hem de gelecek planlama dönemleri için tüm stratejilerin sürdürülebilirliğini güvence altına alır.

İletişim

  • Yaşar Üniversitesi, Selçuk Yaşar Kampüsü Üniversite Cad. No: 37-39 Ağaçlı Yol Bornova

  • Telefon+90 (232) 570 7070

  • email [email protected]

Medya

  • Haber Portalı
  • İnternet TV
  • İnternet Radyo
  • Fotoğraf Albümü
  • Kurumsal Görseller

Bağlantılar

  • “Birlikte Değerliyiz”
  • Invest in İZMİR

Araçlar

  • Öğrenci Bilgi Sistemi
  • Öğrenci Webmail
  • Personel Webmail
  • Akademik Takvim
  • Katalog Tarama

© YAŞAR ÜNİVERSİTESİ, Kalite Yönetimi

Takip Edin